КОЗБУР ІРИНА МИХАЙЛІВНА
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії
Психолог не лікує, він допомагає слабкому стати сильним, невпевненому – впевненим, вчить розуміти себе і навколишній світ, цінувати його і дивитись з оптимізмом в майбутнє.
В наш час психологи не дивина. Ми часто бачимо в різних установах кабінет з табличкою «Практичний психолог». І, не розуміючи, які його обов’язки та методи роботи, багато хто просто проходить повз з багажем невирішених проблем. А все тому, що існує упередження, наче психолог працює з психічно хворими людьми. От і не звертаються за допомогою. Це, звичайно ж, не так: психолог працює виключно зі здоровими людьми.
Які ж причини звернення до психолога?
Ваша дитина не уважна, надмірно соромязлива, гіперактивна, вередлива? Виникає тривога за свого малюка? Маєте особисті проблеми, з якими власноруч важко впоратись? Ви можете звернутись до психолога закладу. Разом ми зможемо розібратися з ситуацією, емоційним станом дитини, виявити причини труднощів та можливі шляхи їх вирішення.
Які функції та напрямки роботи практичного психолога дошкільного навчального закладу?
Основною метою діяльності психологічної служби є забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров'я і соціального благополуччя усіх його учасників: вихованців, педагогічних працівників, персонал закладу, батьків.
Напрямки роботи практичного психолога дошкільного закладу:
Робота з педколективом:
- тренінги;
- семінари;
- консультації;
- анкетування, тестування;
- просвітництво та ін.
Робота з батьками:
- консультації;
- бесіди;
- анкетування;
- інформаційні стенди та ін;
У роботі з батьками, визначальним є завдання допомогти батькам краще впізнавати свою дитину, її здібності та потреби. Для цього у нашому садочку, в кожній групі, є «Куточоки психолога», де розміщена цікава інформація для батьків.
Робота з дітьми:
1. Діагностична робота:
- визначення рівня адаптації до ДНЗ;
- діагностика обдарованості;
- комплексна діагностика готовності до школи;
- моніторинг психічних процесів та ін.
2. Корекційно – розвивальна та корекційно – відновлювальна робота направлена на розвиток:
- розвиток пізнавальної, емоційно – вольової, комунікативної сфери;
- адаптацію малюків;
- підготовку до школи;
- виховання позитивних рис характеру;
- корекцію негативних поведінкових проявів таких як: агресивність, тривожність, гіперактивність, надмірна сором'язливість та ін.
Коментарi